Simple Search:

Persepsi Kaunselor Terhadap Keberkesanan Kursus Dalam Perkhidmatan Bimbingan dan Kaunseling Maktab-Maktab Perguruan


Citation

Ismail, Sharifuddin (1996) Persepsi Kaunselor Terhadap Keberkesanan Kursus Dalam Perkhidmatan Bimbingan dan Kaunseling Maktab-Maktab Perguruan. [Project Paper Report]

Abstract / Synopsis

Tujuan kajian ini adalah untuk melihat persepsi kaunselor-kaunselor yang pernah menghadiri kursus dalam perkhidmatan di maktab-maktab perguruan mengenai keberkesanannya. Kajian ini di tumpukan kepada lapan aspek kursus iaitu tujuan kursus, proses perancangan kursus, kegunaan kursus, kualiti pengajar kursus, objektif kursus, bidang kursus, strategi pengajaran dan pembelajaran dan akhir sekali penilaian kursus. Soal selidik digunakan untuk mengumpul data mengenai persepsi responden terhadap setiap aspek kursus. Borang-borang soalselidik telah dikirim kepada 120 guru-guru kaunseling sekolah-sekolah rendah dan menengah melalui Guru Besar atau Pengetua sekolah masing-masing di seluruh Negeri Sembilan sahaja. Sebanyak 72 borang yang lengkap diisi telah dipulangkan dalam tempoh yang ditetapkan.


Download File

[img] PDF
FPP_1996_12_A.pdf

Download (676kB)

Additional Metadata

Item Type: Project Paper Report
Subject: Consumer educators - Teacher centers - Case studies
Call Number: FPP 1996 12
Chairman Supervisor: Dr. Turiman Suandi
Divisions: Faculty of Educational Studies
Depositing User: Nurul Hayatie Hashim
Date Deposited: 27 Dec 2010 01:12
Last Modified: 25 Jul 2011 07:32
URI: http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/8950
Statistic Details: View Download Statistic

Actions (login required)

View Item View Item