UPM Institutional Repository

Faktor pencetus perilaku pencarian maklumat produk halal dalam kalangan keluarga Islam.


Citation

Yusoff, Siti Zanariah and Adzharuddin, Nor Azura and Bolong, Jusang (2014) Faktor pencetus perilaku pencarian maklumat produk halal dalam kalangan keluarga Islam. Global Media Journal-Malaysian Edition, 3 (2). pp. 69-82. ISSN 2231-9948

Abstract

Keperluan maklumat merupakan keperluan kognitif bagi setiap individu dalam keluarga. Aktiviti pencarian maklumat merupakan perkara asas dalam perkongsian maklumat terutama dalam konteks kecelaruan maklumat produk halal di pasaran. Kertas kerja ini akan menumpukan kepada faktor yang mencetuskan perilaku pencarian maklumat produk halal dalam keluarga Islam memandangkan ia hangat diperkatakan dan menjadi tumpuan masyarakat kerana ia melibatkan hukum hakam agama. Kertas kerja ini juga memerihalkan faktor-faktor yang boleh diberi perhatian sebagai faktor pencarian maklumat produk makanan halal dalam kalangan keluarga Islam.


Download File

[img]
Preview
PDF
Faktor pencetus perilaku pencarian maklumat produk halal dalam kalangan keluarga Islam.pdf

Download (452kB) | Preview

Additional Metadata

Item Type: Article
Divisions: Faculty of Modern Language and Communication
Keywords: Information search; Halal product; Muslim family; Religious level; Attitude.
Depositing User: Nida Hidayati Ghazali
Date Deposited: 26 Sep 2014 00:58
Last Modified: 29 Oct 2014 09:14
URI: http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/32150
Statistic Details: View Download Statistic

Actions (login required)

View Item View Item