Citation
Mohamad, Nordin
(1998)
Amalan Pengurusan Kualiti Menyeluruh (TQM) dan Kejayaannya: Satu Kajian Kes di Ibu Pejabat Penjara Malaysia.
[Project Paper Report]
Abstract
Setelah l ebih lima tahun konsep pengurusan kualiti ini diperkenalkan,
khususnya di Ibu Pejabat Penjara Malaysia masih belum terdapat kajian secara
saintifik dijalankan untuk mengukur prestasi pelaksanaannya. Objektif kajian ini ialah:
(1) menentukan tahap pelaksanaan TQM berdasarkan amalan elemen-elemen penting
yang menyokong TQM; (2) menentukan tahap kejayaan pelaksanaan TQM
berdasarkan peningkatan di dalam kepuasan pelanggan, kepuasan kerja, dan
produktiviti; (3) menentukan perbezaan penilaian pegawai mengikut kumpulan
perkhidmatan terhadap tahap amalan program TQM; (4) menentukan p erbezaan
penilaian pegawai mengikut kumpulan perkhidmatan terhadap tahap kejayaan TQM;
Download File
Additional Metadata
Item Type: |
Project Paper Report
|
Subject: |
Malaysia |
Subject: |
Total quality management in government - Malaysia - Case studies |
Subject: |
Prison administration - Malaysia |
Call Number: |
FPP 1998 92 |
Chairman Supervisor: |
Profesor Madya Dr. Hajjah Aminah Ahmad |
Divisions: |
Faculty of Educational Studies |
Depositing User: |
Mohd Nezeri Mohamad
|
Date Deposited: |
25 May 2011 04:54 |
Last Modified: |
14 May 2024 04:46 |
URI: |
http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/10796 |
Statistic Details: |
View Download Statistic |
Actions (login required)
|
View Item |