Kesesuaian Prosedur Kloz untuk Menguji Pemahaman Bahasa Melayu

Marzuki, Mohd Zain (1998) Kesesuaian Prosedur Kloz untuk Menguji Pemahaman Bahasa Melayu. Masters project report, Universiti Pertanian Malaysia.

[img] PDF
1712Kb

Abstract

Tujuan kajian ini ialah untuk mendapat gambaran tentang prosedur kloz nisbah tetap (PKNT) dan prosedur kloz nizbah tak tetap (PKNTT) sebagai alat mengukur pemahaman membaca dalam Bahasa Melayu (8M). Di samping itu kajian ini juga dijalankan untuk membandingkan perbezaan skor min PKNT dengan skor min PKNTT. Kajian ini juga melihat perbezaan tahap kebolehpercayaan soalansoalan PKNT dan PKNIT. Sejumlah 100 orang pelajar Tingkatan 4, Sekolah Menengah Kebangsaan Za'ba, Kuala Pilah, Negeri Sembilan telah dipilih untuk kajian ini data telah diperoleh dengan mentakbirkan PKNT dan PKNTT. Data kemudiannya dianalisis dan ditentukan tahap kebolehpercayaannya dengan menggunakan kaedah Kuder-Richardson 20 (KR 20).

Item Type:Project Paper Report
Subject:Malay language - Study and teaching
Subject:Cloze procedure
Chairman Supervisor:En. Mohd Zainuddin Bin Hashim
Call Number:FPP 1998 48
Faculty or Institute:Faculty of Educational Studies
ID Code:9037
Deposited By: Laila Azwa Ramli
Deposited On:04 Jan 2011 02:45
Last Modified:26 Jul 2011 04:45

Repository Staff Only: item control page

Document Download Statistics

This item has been downloaded for since 04 Jan 2011 02:45.

View statistics for "Kesesuaian Prosedur Kloz untuk Menguji Pemahaman Bahasa Melayu"


Universiti Putra Malaysia Institutional Repository

Universiti Putra Malaysia Institutional Repository is an on-line digital archive that serves as a central collection and storage of scientific information and research at the Universiti Putra Malaysia.

Currently, the collections deposited in the IR consists of Master and PhD theses, Master and PhD Project Report, Journal Articles, Journal Bulletins, Conference Papers, UPM News, Newspaper Cuttings, Patents and Inaugural Lectures.

As the policy of the university does not permit users to view thesis in full text, access is only given to the first 24 pages only.