UPM Institutional Repository

Amalan Pengurusan Kualiti Menyeluruh (TQM) dan Kejayaannya: Satu Kajian Kes di Ibu Pejabat Penjara Malaysia


Citation

Mohamad, Nordin (1998) Amalan Pengurusan Kualiti Menyeluruh (TQM) dan Kejayaannya: Satu Kajian Kes di Ibu Pejabat Penjara Malaysia. [Project Paper Report]

Abstract

Setelah l ebih lima tahun konsep pengurusan kualiti ini diperkenalkan, khususnya di Ibu Pejabat Penjara Malaysia masih belum terdapat kajian secara saintifik dijalankan untuk mengukur prestasi pelaksanaannya. Objektif kajian ini ialah: (1) menentukan tahap pelaksanaan TQM berdasarkan amalan elemen-elemen penting yang menyokong TQM; (2) menentukan tahap kejayaan pelaksanaan TQM berdasarkan peningkatan di dalam kepuasan pelanggan, kepuasan kerja, dan produktiviti; (3) menentukan perbezaan penilaian pegawai mengikut kumpulan perkhidmatan terhadap tahap amalan program TQM; (4) menentukan p erbezaan penilaian pegawai mengikut kumpulan perkhidmatan terhadap tahap kejayaan TQM;


Download File

[img] PDF
FPP_1998_92_A.pdf

Download (1MB)

Additional Metadata

Item Type: Project Paper Report
Subject: Malaysia
Subject: Total quality management in government - Malaysia - Case studies
Subject: Prison administration - Malaysia
Call Number: FPP 1998 92
Chairman Supervisor: Profesor Madya Dr. Hajjah Aminah Ahmad
Divisions: Faculty of Educational Studies
Depositing User: Mohd Nezeri Mohamad
Date Deposited: 25 May 2011 04:54
Last Modified: 28 Jul 2011 03:29
URI: http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/10796
Statistic Details: View Download Statistic

Actions (login required)

View Item View Item