Bahan Sastera Dalam Pembelajaran Bahasa Melayu: Satu Perbandingan Minat Antara Pelajar Sains dengan Pelajar Sastera

Pehen, Akub (1998) Bahan Sastera Dalam Pembelajaran Bahasa Melayu: Satu Perbandingan Minat Antara Pelajar Sains dengan Pelajar Sastera. Masters project report, Universiti Pertanian Malaysia.

[img] PDF
1615Kb

Abstract

Penyelidikan ini dibuat kerana terdapat pelajar tidak minat terhadap bahan-bahan sastera seperti prosa moden, prosa klasik, puisi moden dan puisi klasik dalam pembelajaran Bahasa Melayu kebanyakan pelajar lemah dalam bacaan dan memahami kandungan bahan-bahan sastera Kajian ini bertujuan untuk menganalisis minat pelajar sains dan pelajar sastera terhadap bahan-bahan sastera dalam pembelajaran Bahasa Melayu dipenngkat Tingkatan lima Objektif kajian adalah untuk menganalisls kekerapan dan minat pelajar mengguna kan perpustakaan dan membaca bahan-bahan kesusasteraaan juga untuk mengenalpasti perbezaan pencapalan ujian kefahaman dan melihat hubungan minat dengan pencapaian pelajar aliran Sains dengan pelajar sastera terhadap bahan-bahan sastera dalam pembelajaran Bahasa Melayu.

Item Type:Project Paper Report
Subject:Malay language - Composition and exercises - Study and teaching - Malaysia
Subject:Reading interests - Malaysia
Subject:Reading (Secondary) - Malaysia
Chairman Supervisor:En. Mohd Zainuddin Hashim
Call Number:FPP 1998 40
Faculty or Institute:Faculty of Educational Studies
ID Code:9025
Deposited By: Nurul Hayatie Hashim
Deposited On:30 Dec 2010 09:16
Last Modified:26 Jul 2011 04:36

Repository Staff Only: item control page


Universiti Putra Malaysia Institutional Repository

Universiti Putra Malaysia Institutional Repository is an on-line digital archive that serves as a central collection and storage of scientific information and research at the Universiti Putra Malaysia.

Currently, the collections deposited in the IR consists of Master and PhD theses, Master and PhD Project Report, Journal Articles, Journal Bulletins, Conference Papers, UPM News, Newspaper Cuttings, Patents and Inaugural Lectures.

As the policy of the university does not permit users to view thesis in full text, access is only given to the first 24 pages only.