Kesukaan Memilih Media Cetak dalam Pengajaran Puisi di Kalangan Guru Sekolah Menengah di Daerah Hulu Langat

Mansor, Saliha (1997) Kesukaan Memilih Media Cetak dalam Pengajaran Puisi di Kalangan Guru Sekolah Menengah di Daerah Hulu Langat. Masters project report, Universiti Pertanian Malaysia.

[img] PDF
2652Kb

Abstract

Kajian ini bertujuan meninjau kesukaan memilih media cetak dalam pengajaran puisi di kalangan guru-quru sekolah menengah, di samping mengenal pasti faktor-faktor yanq mempengaruhi pemilihan media cetak tersebut. Seramai 20 orang guru dari 12 buah sekolah yang menawarkan mata pelajaran Kesusasteraan melayu di daerah Hulu langat, Selangor telah menjadi responden kajian ini. soal selidik, dan temubual telah digunakan bagi pengumpulan data dan analisa di buat dengan menggunakan kaedah statistik seperti kekerapan, peratusan, min dan juga korelasi Pearson.

Item Type:Project Paper Report
Subject:Malay literature - Study and teaching (Secondary) - Hulu Langat - Case studies
Chairman Supervisor:Naim Hj. Ahmad, Ed.D.
Call Number:FPP 1997 3
Faculty or Institute:Faculty of Educational Studies
ID Code:8953
Deposited By: Nurul Hayatie Hashim
Deposited On:27 Dec 2010 01:30
Last Modified:25 Jul 2011 07:39

Repository Staff Only: item control page

Document Download Statistics

This item has been downloaded for since 27 Dec 2010 01:30.

View statistics for "Kesukaan Memilih Media Cetak dalam Pengajaran Puisi di Kalangan Guru Sekolah Menengah di Daerah Hulu Langat"


Universiti Putra Malaysia Institutional Repository

Universiti Putra Malaysia Institutional Repository is an on-line digital archive that serves as a central collection and storage of scientific information and research at the Universiti Putra Malaysia.

Currently, the collections deposited in the IR consists of Master and PhD theses, Master and PhD Project Report, Journal Articles, Journal Bulletins, Conference Papers, UPM News, Newspaper Cuttings, Patents and Inaugural Lectures.

As the policy of the university does not permit users to view thesis in full text, access is only given to the first 24 pages only.