Persepsi Guru Terhadap Keperluan Pelajar Dan Keupayaan Mengajar Kemahiran Keusahawanan dalam Mata Pelajaran Elektif Vokasional dan Teknologi

Musa Kamal, Sri Hayati (1996) Persepsi Guru Terhadap Keperluan Pelajar Dan Keupayaan Mengajar Kemahiran Keusahawanan dalam Mata Pelajaran Elektif Vokasional dan Teknologi. Masters project report, Universiti Pertanian Malaysia.

[img] PDF
690Kb

Abstract

Kajian ini bertujuan untuk mendapatkan persepsi guru-guru mengenai kemahiran-kemahiran keusahawanan yang di perlukan oleh pelajar dan keupayaan guru-guru tersebut mengajar kemahi ran keusahawanan Suatu soal selidik yang menyenaraikan 40 kemahiran keusahawanan telah digunakan sebagai instrumen kajian. Populasi kajian ini adalah terdiri daripada guru-guru yang mengajar mata pelajaran elektif (Perdagangan, Sains Pertanian, Lukisan Kejuruteraan, Rekacipta dan Ekonomi Rumah Tangga) di peringkat menengah atas di seluruh negeri Perak. Soal selidik telah dihantarkan kepada kesemua 275 orang guru di dalam populasi. Seramai 167 orang responden telah memberi maklumbalas dan digunakan sebagai sampel bagi kajian ini.

Item Type:Project Paper Report
Subject:Teachers - Vocational education - Case studies
Chairman Supervisor:Dr. Zaidatol Akmaliah Bt Lope Pihie
Call Number:FPP 1996 10
Faculty or Institute:Faculty of Educational Studies
ID Code:8949
Deposited By: Nurul Hayatie Hashim
Deposited On:27 Dec 2010 01:09
Last Modified:25 Jul 2011 07:30

Repository Staff Only: item control page


Universiti Putra Malaysia Institutional Repository

Universiti Putra Malaysia Institutional Repository is an on-line digital archive that serves as a central collection and storage of scientific information and research at the Universiti Putra Malaysia.

Currently, the collections deposited in the IR consists of Master and PhD theses, Master and PhD Project Report, Journal Articles, Journal Bulletins, Conference Papers, UPM News, Newspaper Cuttings, Patents and Inaugural Lectures.

As the policy of the university does not permit users to view thesis in full text, access is only given to the first 24 pages only.