Pelanggaran Peraturan Disiplin di Dua Buah Sekolah Menengah Kebangsaan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Hassan, Abdullah (1999) Pelanggaran Peraturan Disiplin di Dua Buah Sekolah Menengah Kebangsaan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Masters project report, Universiti Pertanian Malaysia.

[img] PDF
680Kb

Abstract

Isu pelanggaran peraturan disiplin di sekolah merupakan permasalahan global yang memerlukan usaha pembanterasan segera dan drastik. Semua pihak harus berganding bahu untuk menangani gejala sosial yang semakin meningkat dan menggerunkan. Kajian yang dijalankan bertujuan untuk mengenalpasti Jenis-Jenis pelanggaran peraturan disiplin, mencari sebab-sebab berlakunya pelanggaran, dan mencadang/mengesyorkan langkah-langkah penyelesaiannya. Kajian ini diharap dapat memberikan input kepada pihak yang bertanggungjawab terhadap penguatkuasaan disiplin pelajar di sekolah-sekolah.

Item Type:Project Paper Report
Subject:School discipline - Wilayah Persekutuan
Chairman Supervisor:Profesor Madya Dr. Hjh. Kamariah bt. Hj. Abu Bakar
Call Number:FPP 1999 42
Faculty or Institute:Faculty of Educational Studies
ID Code:10864
Deposited By: Mohd Nezeri Mohamad
Deposited On:25 May 2011 05:11
Last Modified:25 Jul 2011 08:02

Repository Staff Only: item control page

Document Download Statistics

This item has been downloaded for since 25 May 2011 05:11.

View statistics for "Pelanggaran Peraturan Disiplin di Dua Buah Sekolah Menengah Kebangsaan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur"


Universiti Putra Malaysia Institutional Repository

Universiti Putra Malaysia Institutional Repository is an on-line digital archive that serves as a central collection and storage of scientific information and research at the Universiti Putra Malaysia.

Currently, the collections deposited in the IR consists of Master and PhD theses, Master and PhD Project Report, Journal Articles, Journal Bulletins, Conference Papers, UPM News, Newspaper Cuttings, Patents and Inaugural Lectures.

As the policy of the university does not permit users to view thesis in full text, access is only given to the first 24 pages only.